söndag 27 juli 2014

Sirkus


Härom dagen föreslog min pappa att vi skulle gå på ett av Sommarscen Malmös arrangemang, som gick av stapeln igår kväll i Pildammsteatern. Det var en liten cirkustrupp från Finland som skulle uppträda. Sirkus Aikanomoinen består av fyra personer, tre män och en kvinna. Deras föreställning heter Onnellisten Maa (The land of the happy). Enligt programmet har Fellinis film Clownerna gett inspiration till det hela.

Det här var ett sådant där tillfälle, då jag inte direkt hade några förväntningar. Ärligt talat hade jag glömt att det var en cirkusföreställning, när pappa och jag träffades på Södervärn, där jag gick av bussen. Efter föreställningen var jag så lycklig att jag hade tagit chansen att se dessa fyra cirkusartister uppträda. De var så duktiga och det var en hel del humor inblandat. Det var många skratt och många "ooooh" och "aaaaah" från publiken. Och mycket applåder.

Vi fick ta del av trapetsövningar, en hel hel balansakter som involverade cykel, stege och en rockring modell större samt en hel del jonglering. Ett jongleringsnummer innehöll även en striptease och publiken fick kanske se lite mer än önskat av den jonglerande cirkusartisten. De flesta numren ackompanjerades av härlig musik från bland annat klarinett och ukulele.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar