söndag 21 september 2014

Min klädkammare har vomerat!

Det känns i alla fall som om den hade gjort det! Jag har flyttat ut en del saker ur den för att få plats med en klädställning i klädkammaren. Klädställning i klädkammaren - det känns logiskt! Jättebra att den nu står där. Mindre bra att en del andra saker har behövt flytta ut ur klädkammaren. De ska ner i källarförrådet men det får bli en annan dag.

I klädkammaren står två stora flyttkartonger, som är fyllda med brev. Drygt 20 år av brevväxling med upp femton-tjugo personer (inte alla dessa under alla de 20 åren, några har kommit och gått) runt om i världen genererar en hel del brev. Jag vet inte vad jag ska göra med dem. Ska jag spara alla? Jag brevväxlar fortfarande med nio-tio stycken och deras brev vill jag INTE göra mig av med. Men de andra...?

I övrigt har dagen sett ut ungefär så här: tvättat, jobbat, handlat, jobbat, städat, jobbat. Resten av dagen tänker jag ta det lugnt. Sticka lite. Jag har börjat på en ny Haruni!

Kvällens stora fråga är om jag ska hålla mig vaken, så att jag kan se Downton Abbey ikväll. Den femte säsongen börjar sändas på brittisk TV ikväll, klockan 21 brittisk tid, vilket innebär en timme senare här. Avsnittet är 90 minuter långt. Det är arbetsdag i morgon. Hur tänkte britterna där? Downton Abbey på s-ö-n-d-a-g kväll!

3 kommentarer:

  1. Jag älskar Downtown Abbey, men visst ska det börja igen snart på svensk TV?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gissar att den börjar på svensk TV i slutet av oktober eller i början av november.

      Radera
    2. 11 oktober börjar DA på svensk TV såg jag nyss.

      Radera