fredag 21 november 2014

Flow

Just nu är jag inne i ett flow som jag aldrig har varit med om förut. Det är en härlig känsla men samtidigt skrämmande. Det känns för bra för att vara sant.

För första gången i mitt liv tycker jag att det är riktigt roligt att jobba. Jag har nästan alltid trivts bra på mina arbetsplatser - med kollegor och arbetsledning. Det som har tillkommit nu är att jag även tycker att arbetsuppgifterna är roliga. Jag känner att jag vet vad jag sysslar med. Jag, som är så otroligt självkritisk, kan känna att jag gör ett bra jobb. Det var svårt att skriva. Jag ville peta in ett "nog" före "gör ett bra jobb" men tvingade mig själv att låta bli.

Det är fredag kväll och visst är jag trött efter veckans jobb men samtidigt finns det mycket energi i kroppen. Hmmm, mycket energi var nog för mycket sagt men jag känner mig i alla fall inte som en urvriden trasa. Jag ska ägna kvällen åt att bestämma färgsättningen på mitt nästa stickprojekt, som blir en Dreambird-sjal (googla det!). Jag ska även leta mönster och garn till något lite enklare stickprojekt - strumpor eller vantar.

1 kommentar:

  1. det är sannerligen inte ofta man hör dig tala så väl om dig själv!

    SvaraRadera