torsdag 19 januari 2017

Hur går det för vegetarianen?

Hela förra helgen höll Oskar fast vid att han inte äter kött. Under lördagen åt han återigen laxburgare men på söndagen skulle han inte äta kött. Vi diskuterade oss fram till att jag skulle koka pasta och gröna ärtor samt steka halloumi. Det skulle han äta. Gröna ärtor har han sagt förut att han tycker om men jag har aldrig sett honom äta det.

Han åt inte gröna ärtor i söndags heller. Jo, några stycken, sisådär många som går att räkna på ena handens fingar. Pasta åt han också. Halloumin ratade han trots att han tycker om ost och har ätit stekt halloumi vid andra tillfällen.

I  måndags åkte han hem till sin pappa. Där har han ätit fläsk, kyckling och köttfärs. Tidigare i veckan framhöll han fortfarande att han är vegetarian men att han kan äta kött.

Återstår att se hur det blir, när han kommer hem till mig på måndag i nästa vecka...

Själv har jag den här veckan utökat matrepertoaren med sushi. Jag har ätit det förr, åtminstone en gång i London på 1990-talet. Lite tveksam var jag allt men nu kan jag säga att sushi är jättegott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar