lördag 14 januari 2017

Pokémon Go

Ett halvår senare än alla andra har även jag varit ute på Pokémon-jakt. Oskar frågade tidigare idag om jag inte kunde ladda ner Pokémon Go. Jag trodde att min telefon skulle protestera på grund av minnesbrist men det gjorde den inte.

Oskar och jag gick ut för att leta Pokémon-figurer men det fungerade inte alls. Hem igen och googla hur man ska göra och för att försöka ta reda på vad det var i min telefon som protesterade. En omstart senare och sedan gav vi oss ut igen, den här gången även med Gustav som sällskap.

Barnen tyckte att det var jätteroligt och jag tyckte att det var minst lika roligt att ha kommit på ett sätt att få dem att följa med ut och röra på sig. Vi har redan planerat en ny jaktrunda i morgon efter frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar