måndag 19 februari 2018

Behöver inte sy upp

Första riktiga sportlovsdagen har jag vikt åt shopping. Jag behöver nya skor och nya T-shirts.

Det har väl snart gått en månad sedan jag köpte min Odd Molly-kofta och jag har inte använt den än. Jag har inte något som passar att ha under den. Idag hittade jag två mörkblå T-shirts på KappAhl och tre andra på Stadium. Det var en ljusblå, en mörkblå och en vinröd. När jag var inne på KappAhl provade jag även ett par jeans, eftersom det var 25% rabatt på jeans. De passade inte och jag kan inte riktigt begripa varför jag fick för mig att köpa långbyxor på KappAhl. Långbyxor köper jag ju på Flash.

Alltså fortsatte jag vidare till Flash. Det visade sig att man numera kan köpa de flesta bxmodellerna i tre olika längder: short, normal och long. Jag tog med mig ett par in i provhytten. De var en storlek mindre än de långbyxor jag hade på mig. Det visade sig dock att byxorna jag provade var för stora. Jag gick ut och hämtade en storlek mindre och de satt som en smäck! I rena glädjeyran köpte jag ett par till i ett annat material... utan att prova dem. Det gjorde jag när jag kom hem och de var också perfekta i storlek. Nu hoppas jag att båda paren krymper 1-2 cm, när jag tvättar dem, eftersom jag då inte kommer att behöva sy upp dem.

Skor blev det hos Pigga Peggy. Jag behöver ett par skor, som är bekväma att gå i, och hade sett en sneaker från Charlotte of Sweden på Pigga Peggys hemsida. Som alla andra skor i den butiken är de ganska färgglada. Den mest neutrala färgen jag kunde hitta heter mint ... men jag var så sugen på att köpa ett par cerise. Jag är fortfarande sugen på att köpa ytterligare ett par Charlotte of Sweden-sneakers men jag ska inte göra det just nu. Först ska jag använda det par jag köpte idag och känna att de är precis så bekväma som de verkar. Och så ska jag vänta tills efter mitt kommande påskäventyr, som kanske kan ge möjlighet till skoshopping. Men sen så kanske jag slår till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar