onsdag 17 juni 2015

Arbetsdagens musikinramning

Den sista låten jag hörde på radion i morse, innan jag parkerade bilen, var Highway to hell. När arbetsdagen var slut och jag påbörjade färden hemåt, spelades Stairway to heaven på radion.

Jag tycker om mitt arbete. Jag tycker om det mycket. Men idag har jag befunnit mig i pappershelvetet! Jag har sorterat alla prov, laborationsrapporter, inlämningsuppgifter etc, som mina elever har gjort det här året. Jag har samlat varje elevs arbeten i separata högar, som jag satt ihop med gem. Mina sjuors resultat har jag för in i en matris, som ska följa med dem under alla tre åren av högstadiefysik. Tanken är att betygsättningen ska bli lättare att göra.

Klockan 15.05 gick jag ut från jobbet. Sommarledigheten började och det är ju nästan lite himmelslikt.

1 kommentar:

  1. Du har som vanligt gjort bra ifrån dig, och du har gjort ett startsprång in på nästa år. Skönt sommarlov på dig!

    SvaraRadera