tisdag 19 maj 2020

Upp på taket



Taket på Jörgens hus ska läggas om. Byggställningen, som står på både framsidan och baksidan av huset, kom på plats i lördags. Igår påbörjades arbetet.

Redan igår frågade Jörgen mig vad det skulle krävas för att få upp mig på taket. Det är inte direkt något som lockar mig, höjder. Dessutom var det regnigt och blött igår.

Idag var väderförhållandena annorlunda. Solsken. Blå himmel. Vita molntussar. Tanken att gå upp på taket hade fått mogna. Nästan det första jag sa, när jag kom hem till Jörgen var:

- Ska vi gå upp på taket?

Upp på taket gick vi. Det var inte alls så läskigt, som jag hade föreställt mig, eftersom byggställningen var stabil. Väl uppe på taket, var jag aldrig nära kanten och då känns höjden inte så obehaglig.


Det är en speciell känsla att gå omkring på ett tak och att se bebyggelsen runt omkring från en annan vinkel. Det är ju inte varje dag man gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar