lördag 11 augusti 2018

Två år tillsammans

Idag är det två år sedan Jörgen och jag hade vår första dejt. Efter mer än en månads chattande på Messenger till långt in på nätterna. Efter att ha "släppt sargen" timmar innan Jörgen gav sig iväg till Mongoliet några veckor före dejten. Vi hade inte pratat med varandra i telefon än, inte hört varandras röster på över 20 år.

Vi var överens om att första träffen skulle ske på neutral mark och valet föll på Häckeberga. Jag hade svårt att hitta vägen till vår mötesplats men var ändå där i god tid, inte så lite nervös. Så kom det en bil på vägen, den bromsade in, körde in på den lilla parkeringsplatsen och stannade bredvid min bil.

Ett djupt andetag och så gick jag ur bilen ... och där var Jörgen. Jag gick rakt in i hans famn och sedan det ögonblicket har det känts såååååååå rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar