torsdag 16 september 2021

De luddiga rekommendationernas ...

... och restriktionernas tid fortsätter. Från och med den 29 september ska vi mer eller mindre få gå tillbaka och leva som vanligt. Hurra! Men ... vänta nu, det gäller bara om man är vaccinerad. Är man inte vaccinerad ska man fortsätta hålla avstånd, undvika större evenemang, undvika trängsel med mera.

Min tolkning av detta är att jag bör fortsätta hålla avstånd och undvika platser med mycket folk, till exempel restauranger, biografer, konserter, fotbollsmatcher och så vidare. Jag vet ju inte om de andra, som är där, faktiskt är vaccinerade. De kan ju lika gärna tillhöra gruppen "äh, det har inte blivit av att jag vaccinerat mig" och "vad då, det är ju orättvist att jag inte får gå på konsert bara för att jag inte är vaccinerad". 

Gör om, gör rätt. Inför vaccinationspass! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar