måndag 7 mars 2016

Förändrade vanor

De dagar jag åker kollektivt till jobbet, tar jag lokalbussen hemifrån in mot stan. Halvvägs till centrum hoppar jag av lokalbussen och byter till länstrafikbuss ... och åker tillbaka åt samma håll jag kom från och vidare till Tomelilla.

På vägen hem passerar länstrafikbussen mitt hem men där finns ingen hållplats, så det är bara att åka in mot stan och byta till lokalbussen.

I början av året, bestämde jag mig för att på hemvägen inte åka in till stan och byta till lokalbussen. Länsbussen har en hållplats knappt 20 minuters promenad hemifrån. De första gångerna måste jag övertala mig själv att faktiskt gå av bussen och gå hem. Nu kan jag inte föreställa mig att INTE göra det.

Nu har tanken väckts att gå den här knappa tjugominuterspromenaden även på morgonen.

1 kommentar:

  1. Du, det där med att gå en rimlig sträcka men regelbundet är inte så dumt!

    SvaraRadera