måndag 2 januari 2017

Har jag slutat sticka?

Det har jag inte men andra halvan av 2016 kan sammanfattas med att jag stickade på hemliga projekt. Det var födelsedagspresenter och julklappar. Det finns fortfarande en hemlig stickning kvar, färdig men inte överlämnad.

Det började redan i juli, så jag började sticka på en halsduk, som skulle bli en födelsedagspresent till i mitten av december. Jag visste att jag skulle sticka just en halsduk. Jag visste också vilken färg jag ville att den skulle ha. Så småningom föll valet på garnet Malabrigo Merino Worsted. Mönster letade jag länge efter och hittade en halsduk som heter Extra Warm Men's Scarf (mönster finns på ravelry.com). Stickor 4,5 mm och det gick åt två härvor à 100 g.



Under hösten stickade jag ytterligare en halsduk (en julklapp) i samma mönster och garn. Den här gången gjorde jag den lite längre och då räckte inte två härvor.


Jag har stickat strumpor, närmare bestämt fyra par, alla stickade med stickor 2,5 mm. Det blev två par Oden socks (ravelry.com), ett par blå i Opal Surprise och ett par röda i DROPs Fabel. De andra två paren strumpor stickades också i DROPs Fabel och mönstret heter Woodlands (Garnstudio DROPs 135-12).

1 kommentar: