tisdag 19 september 2017

Träning...

... eller vad man ska kalla det jag sysslar med några gånger i veckan. Jag byter om och går ut och går, så fort jag bara kan, och kommer hem drypandes av svett.

Förra sommaren började jag så smått att skapa en rutin att komma ut och gå. Jag var uppe före klockan sex några morgnar i veckan för att klara av motionerandet, innan resten av dagen startade. Under hösten och vintern var det svårt att finna motivation och promenaderna uteblev. Likaså under våren och större delen av sommaren.

Men nu är jag igång igen och har varit så sedan i slutet av juli. Nu börjar det ge resultat på mina genomsnittstider. Mina kilometertider låg en bit över 10 minuter. Det var först, när jag började springa i min långa utförsbacke, som jag kom under 10-minuterstrecket.

Numera går jag utan bekymmer en kilometer på under 10 minuter. Kvällens promenad var 5 km och jag hade en genomsnittstid på 9:14 min/km.

För 20 år sedan, om inte mer, gick pappa och jag en promenad i Bokskogen. Det var 7 km och vi tog oss runt på 63 minuter. Snart är jag kanske där igen.

1 kommentar: