fredag 28 december 2018

Progressiva glasögon...

... here I come! Jag har kämpat emot i åtta år. Det var då någon gång, som en optiker för första gången andades om progressiva glasögon. Sedan kom besöket hos optikern, som ifrågasatte varför jag alls har glasögon, så det har jag inte haft de senaste fyra åren eller så. Under förra året skaffade jag läsglasögon och de använder jag faktiskt allt oftare. Läsglasögon är emellertid värdelösa, när jag sitter vid datorn, när jag stickar, när jag skriver för hand. De kan till nöds användas, när jag fäster trådar i mina stickprojekt.

Idag noterade jag att jag inte ser bra på långt håll heller och då känns det som om jag har nått till vägs ände. Jag börjar det nya året med en synundersökning och det tvivelaktiga nöjet att leta efter nya glasögonbågar. Men det blir väl bra, när det är färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar