onsdag 22 juli 2020

Dagens plan...

... var att köra barnen till kompisar i Dalby klockan 12 och därefter åka till Elgiganten vid Stora Bernstorp i Malmö för att hämta en datorskärm, som jag har beställt.

Så blev det emellertid inte, eftersom min bil (Fanskapet!) visade sig vara stendöd, när vi skulle köra till Dalby. Jag ringde bärgare, som kom ett par timmar senare och som hjälpte mig att starta bilen. Jag skulle därefter köra i 45 minuter för att batteriet skulle laddas. Det gjorde jag och jag såg till att avsluta färden hos en bilverkstad för att boka tid för att få ett nytt batteri till bilen.

Bilen står nu kvar hos bilverkstan, eftersom den inte gick att starta, när jag skulle köra därifrån. Nytt bilbatteri kommer i morgon och då återstår att se om det löser problemet eller om det är något annat, större fel, typ att generatorn inte fukar som den ska.

Det är alldeles underbart att ha bil. Eller inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar