måndag 20 juli 2020

Med klet i håret

Båda barnen har under sommaren uttryckt önskemål om att få låta sitt hår växa längre. De var båda tjusigt kortklippta till skolavslutningen i juni. Sedan dess har deras hår vuxit märkbart. Det ser ut som om Oskars hår har vuxit mer än Gustavs. Så kan det vara men det kan också vara en synvilla, eftersom Oskars hår är spikrakt medan det finns ett visst fall i Gustavs hår (att kalla det för lockar är att dra det för långt).

Gustav vill ännu inte ha en sax i närheten av sitt hår men Oskar gick i förra veckan med på mitt förslag att göra ett försök att få till en frisyr av hans långa (längre) hår. Jag ger mig inte på barnens hår själv med sax. Det skulle sluta i katastrof eller någon extremt ful pottfrisyr. Nej, Oskar och jag åkte in till stan i förmiddags och tittade in på en salong, som har drop in-tider.

Tjugo minuter senare kom vi ut och Oskar var mycket nöjd med sin frisyr. Jag tycker kanske att lite för mycket av det långa håret på huvudet klipptes bort men vad jag tycker spelar ingen roll. Det är Oskar som ska trivas med frisyren. 

Frisyren satte något "klet" i Oskars lugg så att den gick att forma och att den behåller sin form. Jag är analfabet, när det gäller hårprodukter bortom schampo och balsam, så jag vet inte vad det var hon applicerade i hans hår och jag och Oskar benämner det "klet". Oskar gillar det och eventuellt måste jag gå tillbaka till salongen och köpa en burk "klet" till honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar