söndag 17 maj 2015

För ungefär ett halvår sedan...

... slutade jag att använda glasögon. Igår kom jag att tänka på att detta har lett till att mina inköpsvanor har förändrats.

Jag noterade att det är dags att köpa ny rengöringslotion. Igen!
Och härförleden behövde jag köpa ny mascara. För andra gången på ett halvår!
Ny kajalpenna behövs också men jag hittar ingen jag tycker om.
I stället för en ögonskugga har jag numera fyra olika i badrumsskåpet.

Vad hände? Jo, som jag nämnde i inledningen, jag slutade använda glasögon. Så länge jag hade glasögonen kändes det inte lika viktigt att lägga ögonmakeup. Men när jag är utan glasögon, då känns det nästan som ett måste.

På tal om glasögon. Jag saknar mina glasögon. Inte synmässigt. Det fungerar utmärkt utan. Men jag tyckte om att ha glasögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar