onsdag 30 september 2015

Komma hem från jobbet-rutinen

När jag kommer hem från jobbet, hinner jag knappt in genom dörren innan den stora avskalningen börjar. Av med skorna och jackan. Sedan fortsätter det med klockan, stegräknaren, tre nyckelknippor (hem, jobb och bil), busskort, cerat, mobiltelefon - allt detta läggs på byrån i hallen. Långbyxorna hängs på kroken i badrummet och tröjan i tvätten och så kryper jag i något mysigt och bekvämt. Det här går i ett svep och tar inte mer än ett par minuter. Det är nästan som om de här sakerna bränns och måste bort, bort, bort innan jag kan slappna av och andas ut och känna att jag är h-e-m-m-a!

2 kommentarer:

  1. Jag skippar det där med att ta på mig något bekvämt... Går runt i trosor och tröja men ser till att ha ett par brallor nära till hands - om det skulle komma någon *fniss*

    SvaraRadera