söndag 4 oktober 2015

Glasögon och strumpor

I ett år har jag varit utan glasögon. I ett år har jag saknat mina glasögon. Den senaste månaden har jag tyckt att jag inte ser bra. Idag plockade jag fram mina gamla glasögon och satte på mig dem. När jag såg mig i spegeln blev jag glad. Jag tycker om mig själv med glasögon. Mina ögon, däremot, tycker inte om glasögonen. Efter några timmar med dem på är jag trött och har huvudvärk och det spänner och drar runt ögonen. Jag konstaterade också att jag har svårt att få text i fokus, när jag ska läsa. Det får väl bli ett nytt besök hos optikern.

Jag köpte sportstrumpor av en av mina elever och provade dem idag. Så sköna! Alldeles underbara. De kommer jag att trivas med.

Söndag kväll och det är mörkt ute. Jag har tänt ljus. Det är väl en av de få fördelarna med den mörka halvan av året - man kan tända ljus. En ny arbetsvecka står för dörren. Jag ska hämta barnen efter jobbet i morgon. Att ha dem hos mig den kommande veckan är något att se fram emot. En annan, dock inte lika stor, ljuspunkt är att årets nobelpristagare presenteras i veckan som kommer. Resten är som det ser ut utanför fönstret - ett enda stort mörker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar