lördag 31 december 2016

Läsdagbok 4:e kvartalet 2016

Oktober

  • Livet efter dig av Jojo Moyes (orig. titel: Me before you)
  • You had me at hello av Mhairi McFarlane (orig. titel: You had me at hello)
  • Vår enormt stora trädkoja med 39 våningar av Andy Griffiths & Terry Denton (orig. titel: The 39-storey treehouse)


November

  • Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
  • Ett hundra mil av Jojo Moyes (orig. titel: The one plus one)
  • Vår överdrivet gigantiska trädkoja med 52 våningar av Andy Griffiths & Terry Denton (orig. titel: The 52-storey treehouse)


December

  • Övergången av Michael Connely (orig. titel: The crossing)
  • Efter mörkrets inbrott av Haruki Murakami (orig. titel: Afutadaku)
  • Karriär i ondska av Robert Galbraith (orig. titel: Career of evil)
  • Fantastic beasts and where to find them av J K Rowling


37 böcker hann jag läsa under året. Precis när jag hade räknat mig fram till detta kändes det helt okej, eftersom jag trodde att min målsättning var att läsa 40 böcker. Men så tittade jag in på Goodreads och såg att jag hade satt upp 50 böcker som mål och då är ju 37 ganska långt ifrån.

I år finns det ingen bok som riktigt sticker ut som jättebra, som en läsupplevelse att minnas. Jo, En man som heter Ove var bra. Två andra som jag kommer ihåg, när jag går igenom min lista är You, me & other people samt Livet efter dig.

Jag önskar mig att 2017 blir bättre, både läsupplevelsemässigt och vad gäller kvantitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar