lördag 3 december 2016

Två timmars sömn...

... det var vad det blev natten som gick. Jag har sedan i våras haft svårt att sova nätterna mellan fredag och lördag - och i natt var det värre än vanligt. Med två timmars sömn i bagaget borde den här dagen ha varit seg men i stället har det blivit en massa gjort.

Barnen och jag åkte in till stan i förmiddags för att handla lite. Jag behövde bland annat ett vadderat kuvert och ett födelsedagskort. Det var soligt och blå himmel. Bussen in till stan brukar vara full till nästan bristningsgränsen på lördagar men idag var det förvånansvärt lite passagerare. Julhandlar inte folk?

Vi var tillbaka hemma strax före klockan 12. Då gick jag och la mig en stund med tanken att vila. Så mycket vila blev det dock inte. En halvtimmes skrivande och en halvtimmes läsning sysselsatte mig i stället. Och sedan drog den stora aktiviteten igång.

Eftermiddagen ägnades åt att baka lussekatter och att julpynta. Kartonger hämtades i omgångar från källaren. Snabeldraken fick komma ut och göra nytta. Granen kom på plats med alla sina dekorationer och adventsljusstake/-stjärnor likaså. Nu är det i alla fall lite jullikt här hemma. Alla ljusen lyser upp så fint i decembermörkret.

1 kommentar: