onsdag 20 mars 2019

Papier mache

Jag tycker inte om att pyssla. Kreativiteten tryter. Det blir inte som jag har tänkt mig. Jag är inte pysslig av mig. Pysselgenen saknas. Ibland måste jag emellertid bortse från det, till exempel när Oskar får en idé som han vill förverkliga. Det hände senast för en dryg vecka sedan.

Han tittade på Youtube och såg hur en papier mache artist named Tommy byggde en figur av tidningspapper, toapapper, "något konstigt lim", kartong, flörtkulor, färg med mera. Oskar ville testa detta och bygga en Godzilla. Jag hyste en svag förhoppning om att Oskar skulle glömma bort det här infallet under veckan som gick. Men icke! Så ikväll har vi börjat konstruera Godzillas huvud.

På inköpslistan inför helgen står det "något konstigt lim" (måste ta reda på vad det faktiskt är för något). Jag behöver även köpa frystejp, eftersom det gick åt stora mängder sådan vid kvällens pysselsejour. Och toapapper. Jag får inte glömma toapappret.

Undrar om det finns tålamod på burk att köpa också...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar