söndag 21 april 2019

Binge watching Gilmore Girls

Jag hittade Gilmore Girls på Netflix. Sju säsonger. 22 avsnitt per säsong. Varje avsnitt är 45 minuter långt. Därtill finns det fyra avsnitt, vardera ca 90 minuter långt, av miniserien Ett år med Gilmore Girls. Mycket Gilmore Girls blir det.

Just nu känns det som om jag skulle kunna börja se om serien från början, när jag har tagit mig igenom alla avsnitten. Trots att jag har sett stora delar av serien förut, så är det inte mycket jag känner igen utöver det som det handlar om. Det kan tyckas vara en motsägelse men det jag menar är att jag minns i stort sett hela händelseförloppet men jag kommer inte ihåg detaljerna.

Jag blir i alla fall lika glad av att se serien och insupa karaktärernas ordflöden, som kan liknas vid vattenfall. Dialogen, karaktärerna, kläderna och the quirkiness... det är den stora behållningen. Jörgen såg några minuter av ett avsnitt vid ett tillfälle och hans ansiktsuttryck var talande. Han tycker att jag är spritt språngande galen som tittar på Gilmore Girls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar