lördag 6 april 2019

The age of innocence

Oskar har varit hos en kompis och lekt idag. Redan strax efter klockan tio i förmiddags lämnade jag honom hemma hos L.

Vädret har varit strålande hela dagen. Solig och varmt, nästan 20 grader. Jag tog med mig Gustav till Dalby Söderskog för att gå en promenad, innan vi hämtade Oskar. Den här helgen fanns det fler vitsippor än förra helgen men de har ännu inte exploderat i vita mattor. Vi hörde bofink och hackspett.

När vi hade hämtat Oskar och var på väg hem frågade Gustav varför L har två mammor. Vi pratade om att människor tycker om olika. En del tycker om någon av motsatt kön, andra tycker om någon av samma kön.

Precis innan vi kom hem, sade Oskar:

- Vissa på skolan säger att man inte kan få barn utan att ha sex.

Jag berättade att det går att få barn genom konstgjord befruktning och berättade kort vad det är. Gustav flikade in att man också kan adoptera barn. Sedan avslutade jag med att säga att det vanligaste är att man har sex för att få barn.

- Men du och pappa hade inte sex, sade Oskar med bestämd röst och så var han tyst ett ögonblick och fortsatte, annars flyttar jag hemifrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar