söndag 21 april 2019

Glöm inte lösenordet!

För några morgnar sedan hämtade jag hem min bil från verkstan. Alldeles innan jag skulle ge mig iväg, bad Oskar mig att få låna min laptop. Han ville spela Roblox tillsammans med Gustav. Jag öppnade datorn och startade den.

Medan jag gick till verkstan, pratade jag med Jörgen i telefon. Vårt vanliga köra-till-jobbet-samtal, bortsett från att jag inte var på väg till jobbet. När jag närmade mig min destination, sade vi hej då till varandra. Jag såg att Oskar hade ringt och lämnat ett meddelande på mitt mobilsvar. Jag lyssnade av det och trodde först att han inte hade sagt något men så kom det:

- Du skrev inte in ditt jävla lösenord!

Det var inte att ta fel på att han var både arg, ledsen och besviken. Det gick som tur var snabbt att lösa. Jag ringde upp honom och gav honom lösenordet. När jag kom hem, såg jag till att kasta lappen han skrivit lösenordet på. Jag tror inte att han kommer ihåg den raden av slumpmässiga bokstäver, siffror, gemener och versaler.

Och ja, fanskapet är hemma igen. Nu gnisslar den inte längre. Allt gnissel, även det som verkstan tidigare sagt de inte kan göra något åt (jag däremot skulle bromsa hårt, då skulle det försvinna, det gjorde det inte!), är borta. Bakluckan, som inte kunnat öppnas på sex månader, är fixad, så nu funkar fanskapet riktigt bra. Det är säkerligen endast tillfälligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar