lördag 17 december 2011

Nobelfestligheterna i repris

Kan man få det?

Förra lördagen var vi redo att sätta oss och titta på nobelfestligheterna på TV. Och så kräktes Oskar. Och han fortsatte att kräkas var 20-30:e minut resten av kvällen. Jag tror att maken räknade till 18 kräkningar, innan Oskar somnade för natten.

Det blev, av förklarliga skäl, inga nobelfestligheter för oss. I stället för att titta på prisutdelning och bankett så torkade vi golv och tvättade.

På något sätt känns det som om hela nobelgrejen inte har ägt rum i år. Jo, jag såg faktiskt en glimt av ögonblicket då Tomas Tranströmer fick ta emot sitt pris. Men resten då... Jag skulle väl kunna ta igen det jag missat på SVTplay men det är ju inte samma sak.

Så den där reprisen, den kan jag väl få? Det hade väl varit trevligt för alla pristagarna att få komma till Stockholm igen - prisutdelning, fest, god mat. Och så direktsänder SVT allt igen. Det hade varit bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar