lördag 23 november 2013

Det är tur att jag gillar att tvätta

Jag passade på att ta hand om veckans tvätt redan igår eftermiddag. Det var inte särskilt mycket, vilket inte är så konstigt, eftersom Oskar och jag har varit hemma hela veckan. Det kändes skönt att inte behöva tänka på tvätt den här helgen. Eller...?

När barnen hade somnat igår, fick Oskar en jobbig hosta. Den kom från ingenstans. Han sov men hostade ordentligt med jämna mellanrum. Jag var inne och tittade till honom med jämna mellanrum, gav honom en extra kudde, så att hans huvud skulle komma upp.

Jag höll på att göra mig i ordning för att gå och lägga mig, när jag hörde ett desperat skrik från sovrummet. Oskars sista hostattack hade resulterat i att han kräktes - på sig själv, sin kudde, underlakanet, Gustavs täcke ... och på Gustav. Det låter som om det kom kopiösa mängder men det var inte så mycket. Det lyckades bara sprida sig väldigt mycket.

Ta hand om Oskar, börja ta hand om sängkläderna, försiktigt väcka Gustav ... som förståeligt blev helt förskräckt över vad som hade hänt. Han fick tvättat av sig och en ny pyjamas letades fram och sedan gick han och lade sig i sin egen säng, där han sov hela natten.

Och nu tvättar jag igen!

1 kommentar:

  1. Stackarn, hoppas att han snart blir bättre. Sådant tvättande är inte roligt.

    SvaraRadera