lördag 23 november 2013

Sluttampen

Om lite mer än en vecka, den 2 december, är vårt hus helt sålt, tomt och städat. Jag var där idag för att hämta det sista av mina saker samt för att vi skulle köra en massa till återvinningen.

Det som skulle till återvinningen visade sig vara betydligt mindre än vi trodde. Det jag skulle ha med mig till min lägenhet var däremot bra mycket mer än jag tänkt. Men det fick plats i bilen. Till min stora förvåning har jag dessutom redan packat upp det mesta.

Barnen var hos mormor och J och där stannade jag till en stund för att vi skulle äta middag tillsammans. Det blev en mycket god kycklinggryta. Jag kom inte hem tomhänt därifrån. I mammas förråd har min brors gamla stereo stått i drygt tio års tid. Den har nu fått flytta hem till mig och jag ska se om jag kan få ihop den. Vi tror inte att min bror kommer att ta den med sig till USA...

Det har skett en del på teknikfronten de senaste 20 åren, den saken är säker. Stereon är enorm! För att inte tala om högtalarna. Jag vet inte riktigt var jag ska ha den. Den får till att börja med stå på skänken in vardagsrummet. Det blir inte snyggt men så får det bli. CD-växlaren för fem skivor tror jag kan komma till användning, liksom radion. Det dubbla kassettdäcket - not so much!

Jag har också tagit itu med min klädkammare. Nu finns det ljus i den! Tack, J, för spotlights. Jag har gått igenom och sorterat alla de kläder jag sparat efter Gustav för att Oskar ska ha dem. De är packade i lådor och ska ner i källarförrådet i morgon. Jag ska även gå igenom lådorna med skor och se vad som ska vara kvar i klädkammaren och vad som ska ner i källaren.

I klädkammaren finns också några kartonger med brev ... från 20+ års brevväxlande med ett antal brevvänner runt om i världen. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med alla breven. Spara? Alla eller bara utvalda? Det lär i alla fall bli ett digert jobb att gå igenom de kartongerna.

Ut från klädkammaren och ner i stora plastlådor har allt Playmobil förflyttats. Jag skulle vilja ha det sorterat i olika kategorier men barnen vill ha allt i en enda röra. Vi får väl se framöver om vi kan hitta någon bra lösning på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar