lördag 9 november 2013

- Hur kan du fylla år sist när du är född först?

Gustav och jag pratade om vad vi ska köpa till hans kompis, N, som har kalas nästa helg. Gustav konstaterade att N är född i november precis som jag. Och att det är tre veckor till min födelsedag. Där måste jag rätta honom, eftersom det bara är tre dagar till jag fyller år.

Gustav funderade vidare och pratade lite högt för sig själv. Han kom fram till att jag fyller år på tisdag och att det är lördag idag och att jag fyller år den 12:e. Sedan sade han:

- Hur kan du fylla år sist när du är född först?

Jag vet inte riktigt hur han menar och det fanns inte tillfälle att reda ut det. Kanske handlar det om att jag är äldst i familjen (=född först) men jag är den av oss som fyller år sist på året.

1 kommentar:

  1. alldeles säker på att det är precis vad den lille tänkande augusten menar

    SvaraRadera