måndag 18 november 2013

They got us!

I början av höstterminen var jag noggrann med att kamma barnen med NitFree-luskammen i förebyggande syfte. Det sägs att utbrott av huvudlöss är vanliga när barnen träffas igen efter sommaruppehållet. Barnen har lyckligtvis inte haft huvudlöss och den här hösten var första gången jag faktiskt använde kammen med någon slags regelbundenhet.

För 1,5 månad sedan kliade sig Oskar mycket i bakhuvudet. Jag kammade och kammade men hittade ingenting.

I samband med att jag flyttade, glömdes NitFree-kammen bort. I lördags kväll såg jag att Gustav rev sig i bakhuvudet några gånger ... och den här gången hittade jag tre-fyra löss, när jag kammade. Inget på Oskar. På söndagsmorgonen, innan vi skulle åka till Apoteket för att köpa lusmedel, kammade jag igen och resultatet blev två löss hos Gustav och en lus i Oskars hår.

Jag har gjort tappra försök att kamma även mitt eget hår. Det är inte helt enkelt, kan jag meddela. Hittade inget.

Barnen är nu behandlade och vid kamningen igår kväll och nu på morgonen har inte uppbringat några fler små "kusar". Jag hoppas att det fortsätter så.

1 kommentar:

  1. Dessa små läbbiga saker men nitfreekammen är otroligt bra, så skönt att slippa lusmedel

    SvaraRadera