fredag 22 augusti 2014

TGIF ... och så lite mer jobb

Tänk att fredagar är så underbara. I förmiddags kunde jag inte begripa hur jag skulle klara mig igenom dagen. Det var tusen och en tankar som flög genom huvudet samtidigt, massor av saker som pockade på att bli gjorda precis NU. Sortera och prioritera ... och plötsligt var arbetsdagen slut.

När jag kom hem, blev det en mycket snabb middag. Därefter åkte jag in till stan för att dra ett litet, litet strå till valkampanjsstacken genom att blada valsedlar för utdelning i hushåll.

Vid 20-tiden var vi färdiga ... trodde vi. Då hittades ytterligare en låda med 600 broschyrer. Det var bara att bita ihop (inte särskilt svårt) och en timme senare var allt jobbet färdigt.


Totalt sett har 20 000 broschyrer gjorts i ordning för utdelning under den senaste veckan.

I morgon är det invigning av valboden på Stortorget. I valet 1998 stod jag ett par pass i valboden. Efter det valet satt jag som ersättare i Renhållningsstyrelsen och som nämndeman i Tingsrätten. Dessutom var jag sekreterare i den lokala partistyrelsen. Idag känns ett sådant engagemang mycket avlägset. Jag jobbar hellre i bakgrunden. Kvällens uppgift var på så sätt helt perfekt.

1 kommentar:

  1. håller med, ett nyttigt arbete som inte gör mycket väsen av sig, men som är rätt roligt, ofta tillsammans med människor som man känner och som man delar en sorts plattform med. gjorde mitt första bladande år 1988 ...

    SvaraRadera