söndag 26 oktober 2014

Hej dator!

I somras köpte jag en ny laptop. För ett par veckor sedan lade den av. Det är en anledning till att jag inte har bloggat särskilt mycket - alls - på sistone. Jag har inte varit datorlös men jag har inte haft lust att ladda upp bilder från kamera och  mobil till min gamla laptop.

Idag startade jag den icke-fungerande laptopen i ett sista desperat försök ... och den fungerade! Hurra!!!

Barnen och jag har haft en skön helg. Igår var vi på stan på förmiddagen och gjorde en hel del ärenden, bland annat var vi på torget, i ostaffären och på biblioteket. På eftermiddagen kom mamma hit och vi lagade middag tillsammans. Äntligen fick Oskar kyckling. Som han har tjatat om det den senaste tiden. Åt han någon kyckling? Nja, lite slank väl ner. Han åt desto mer röd paprika. Mamma och jag fixade med kusin Ludvigs födelsedagspresenter. Mamma var här idag också och åt lunch idag - rotmos och fläskkorv.

Solen visade sig idag. Jag kan inte ens minnas när det hände senast. Barnen och jag var ute och gick en liten promenad i förmiddags. Vi var borta vid "centret" som nu är mer eller mindre demolerat. Det ska renoveras och det ska byggas nya bostadshus, the most stupidest supermarket in Sweden ska få nya lokaler. Det ska bli spännande att se hur det ser ut när det är färdigt.

1 kommentar:

  1. Ja, det har varit en oväntat ljus dag, tacksamt nu, när den verkligen mörka tiden börjar

    SvaraRadera