måndag 27 oktober 2014

Nedräkning till julen

För en vecka sedan började jag prata med barnen om vad de önskar sig i julklapp. Jag ångrade ganska snart att jag tog upp samtalsämnet. Det visade sig att Oskar längtar efter julen alldeles förskräckligt mycket. Han vill att det ska vara jul NUUUUUUUUUUUU!! Flera gånger, under veckan som gick, har han frågat om det är jul "i morgon".

Jag bestämde mig för att göra en nedräkning till julen med hjälp av en almanacka. Den sitter nu på köksdörrens baksida. Tanken är att vi ska kryssa bort dag efter dag tills vi kommer till julafton.

I förra veckan beställde barnen och jag deras LEGO-julkalendrar. Jag har väntat med att hämta ut paketet tills idag, då barnen är hos sin pappa. Det är bäst att de inte får syn på dem förrän det är dags att börja öppna luckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar