måndag 6 oktober 2014

Läsdagbok 3:e kvartalet 2014

Juli

  • Red Hill av Jamie McGuire
  • Häxan och lejonet av C S Lewis (orig. titel: The Lion, The Witch and The Wardrobe)


Augusti

  • 1Q84 av Haruki Murakami
  • Gökens rop av Robert Galbraith (orig. titel: The Cuckoo's Calling)


September

  • Den bistra sanningen av Jeff Kinney (orig. titel: The Ugly Truth)
  • Mannys manöver av Jeff Kinney (orig. titel: Cabin Fever)
  • Femte hjulet av Jeff Kinney (orig. titel: The Third Wheel)


Det här med läsandet går inte så bra. Under sommaren läste jag dock tre böcker för min egen skull. Boken 1Q84 var en underbar läsupplevelse. Det är en trilogi på närmare 1200 sidor och den tog slut alldeles för snabbt. En kärlekssaga men övernaturliga och mörka inslag. Jag rekommenderar den varmt!

J K Rowling har skrivit Gökens rop under pseudonym. Det är en deckare. Jag hoppas att hon skriver fler. Jag vill lära känna Cormoran Strike och Robin Ellacott bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar