fredag 31 oktober 2014

Julen anfaller på Bo Ohlsson

Vid arbetsdagens (och arbetsveckans!) slut, åkte jag till Bo Ohlsson för att handla lite julklappar till barnen. Skymning, mulet, duggregn - världen utomhus var minst sagt grå, mörkgrå. Jag kom till Bo Ohlssons entré, gick in och ljus och julsaker fullkomligt attackerade mitt synsinne. Efter bara någon minut därinne var det som om min hjärna stängde av, avskärmade sig.

På Bo Ohlsson kan man hitta precis allt mellan himmel och jord. Det är ett sådant ställe där man kan gå och botanisera bland hyllorna och hitta en del saker man faktiskt behöver ... och en massa som man inte alls behöver men lockas att köpa.

På min inköpslista stod LEGO men visst hade jag tänkt gå runt ett tag och se mig omkring. Det ändrade sig snabbt efter den där första minuten och jag styrde kosan till LEGOt, hittade vad jag letade efter, gick till kassan, betalade och skyndade sedan ut i höstmörkret och lugnet i bilen.

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis vad du menar med att man värjer sig. Tyvärr gör mängderna av varor att man helt enkelt inte orkar släppa in bilderna av det man faktiskt gick dit för att handla.

    SvaraRadera