fredag 19 maj 2017

Vem har snott min Oskar?

Jag börjar tro att Oskar är bortbytt, att det är hans dubbelgångare som följde med hem från fritids idag.

Barnet, som är misstänkt likt Oskar till utseendet, har haft roligt på heldagsfritids idag. Min Oskar har aaaaaaaaaldrig roligt vare sig i skolan eller på fritids.

Barnet lämnade utan protester över datorn till storebror efter middagen. Min Oskar tycker oftast att det är såååååå orättvist när någon annan än han ska använda datorn.

Barnet åker gärna in till Malmö i morgon för att hjälpa morfar att handla. Min Oskar vill mycket ogärna lämna hemmet. I det här fallet uppvisade barnet vissa likheter med min Oskar. Barnet vill inte följa med till affären men, som sagt, till morfar vill barnet gärna åka.

Barnet sade att han vill åka tåg till Malmö i morgon. När jag sade att vi ska åka bil, sade barnet bara glatt Okej. Min Oskar hade blivit tvärarg över att inte få som han ville.


1 kommentar:

  1. Det barnet kommer aldrig upphöra att förvåna dig. Var glad för det!

    SvaraRadera