lördag 25 november 2017

Det här med...

... BH-storlekar, det är inte helt enkelt. Jag har i många år vetat att jag inte har rätt storlek på mina BHar men jag har inte kommit mig för att göra något åt det. Inte förrän idag.

När jag fyllde år härom veckan, fick jag ett presentkort från Twilfit av Jörgen för att kunna börja uppdatera innehållet i en av byrålådorna där hemma. Idag fick jag chansen att åka iväg och handla på egen hand och Twilfit var ett givet stopp under shoppingturen.

När jag kom in i butiken och började se mig omkring, kändes det som om jag befann mig i en djungel. Massor att titta på men jag visste inte riktigt vad jag letade efter. Jag kom inte ens ihåg vilken storlek det var på BHn jag hade på mig.

Ganska snart kom expediten fram till mig och frågade om jag ville ha hjälp. Det ville jag. Hon tog fram ett måttband och tog ett mått och när hon sade:

- Du ska ha storlek 75.

... trodde jag att jag skulle smälla av. Det var den storlek jag hade, när jag köpte min första BH, när jag var 16 år. Den storleken måste ha varit minst lika fel, som den jag hade på mig idag. Nåväl, expediten tittade och bestämde sedan att jag skulle prova en BH i storleken 75F. Den visade sig vara lite för liten och hon kom snart tillbaka med en BH i storleken 75H och den satt som en smäck. Den fick det bli samt en till i samma modell men i en annan färg.

Vilken storlek jag hade på mig, när jag kom till butiken? 90B. Men nu vet jag bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar