torsdag 29 november 2018

Jag tycker om...

... David Walliams! Han är, för mig, främst en brittisk komiker, som jag sett flera gånger hos Graham Norton. Han är småtrevlig. Men det är inte därför jag gillar honom.

Han skriver böcker, som Gustav tycker om att läsa! Hurra!!!

Jag var på biblioteket härom dagen för att lämna tillbaka böcker. Jag hade inte tänkt låna några nya men så fick jag för mig att prata med bibliotekarien för att få hjälp att hitta böcker till Gustav. Den stackaren har plågat sig igenom Harry Potter och halvblpdsprinsen, som är en jättebra bok, enligt mig. Gustav håller inte med! Alls!!!

Nåväl, jag kom hem med fem böcker, varav en av David Walliams. Gustav har läst två av hans böcker tidigare, så det kändes som ett ganska säkert val. Och det visade det sig vara. Det är inga problem alls att få Gustav att läsa sin läsläxa och han pratar frivilligt om boken och berättar vad han har läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar