måndag 22 augusti 2011

Det rullar på

I morse ställde jag mig på vågen. Som vanligt. Måndag morgon är ställa-sig-på-vågen-morgon. Idag var det lite extra roligt, eftersom jag nådde mitt första delmål på vägen mot ett smalare jag. Sedan coca cola-stoppet den 6 juli har jag gått ner 6 kg.

I början gick det ganska trögt och enligt min planering skulle jag ha nått mitt delmål redan för en vecka sedan. Men de senaste veckorna har det blivit 1 kg mindre av mig varje vecka. Jag vet inte hur länge det är rimligt att gå ner 1 kg/vecka men 2 kg/månad ska i alla fall vara uppnåeligt. Mitt nya delmål blir att gå ner ytterligare 5 kg till den 1 november.

Idag brottas jag med ett rejält godissug. Det kommer sig av att jag åt kladdkaka och marängsvissglass i lördags, när vi firade makens födelsedag. Jag tillåter mig själv att äta någon godsak, när det firas födelsedag men in i det längsta tvekade jag i lördags. Till slut bestämde jag mig för att jag skulle unna mig. Till min stora förvåning var det inte så gott som jag hade förväntat mig. Det var dessutom för sött! Så här i efterhand kan jag säga att jag lika gärna (kanske till och med hellre) hade kunnat låta bli att äta den där biten kladdkaka och glass.

Ännu så länge är jag inte så modig att jag "outar" min vikt men det kanske kommer så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar