tisdag 9 augusti 2011

Ny kosthållning

Dagens middag

Idag gjorde vi gemensamt slag i saken och lade om kosthållningen här hemma. Jag har ju kört min nolltolerans på sötsaker under några veckor redan. Maken har prövat en mer radikal metod i sju dagar men nu fortsätter vi tillsammans.

Vi började dagen med havregrynsgröt med rivet äpple. Och så ett kokt ägg. Jag som inte dricker mjölk drack vatten.

Till middag blev det en herrans massa grönsaker. Maken äter inte potatis men det gör jag. Jag hade bestämt att jag skulle ha tre potatisar. Men det såg alldeles för mycket ut, när de låg på tallriken, så jag tog bort en. När jag hade ätit färdigt, låg det en potatis kvar på tallriken. Alla grönsakerna var däremot uppätna. Det kanske inte låter så märkvärdigt att jag äter grönsaker men de som känner mig vet att det inte faller sig särskilt naturligt för mig att göra det.

Under dagen har det känts som om mina långbyxor hängt och fladdrat. Vid lunchtid upptäckte jag att jag kunde dra åt bältet ett extra hål. Det är andra gången under de här veckorna jag har gjort en dylik justering. Det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar