söndag 7 augusti 2011

O vad en liten gumma kan gno...

... sjöng Monica Zetterlund. Den sången hade hon gärna fått sjunga för mig idag. Den hade passat så bra, eftersom jag har ägnat dagen åt städning.

Barnens rum behövde en översyn och när jag ändå höll på kunde jag göra det ordentligt. Jag tömde båda rummen på så mycket som möjligt så att jag kom åt att torka av lister, dammsuga samt våttorka golven. Sedan skulle allt på plats igen. Nöjd blev jag i alla fall med resultatet.

Gustavs rum

Gustavs rum


























I Oskars rum har det stått fyra ouppackade flyttkartonger sedan vi flyttade in i november förra året. De står inte kvar! De är inte heller uppackade. Någon måtta på effektiviteten får det vara. De har fått ett nytt hem i förrådet under trappan.

Oskars rum

Oskars rum


























Det återstår fortfarande en del arbete med barnens rum. Det är ganska kalt på väggarna. Gardiner, kanske ... om jag vågar mig på det. I Oskars rum behövs det förvaringsmöjligheter. Men det får nog fortsätta se ut som det gör nu tills det är dags att byta hans spjälsäng mot en annan säng. Men tavlor på väggarna måste han få.

Städa är väl inte det roligaste jag kan tänka mig att göra men nöjd är jag och det blev ett gott resultat av mitt arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar