onsdag 10 augusti 2011

Timmerstockar

Vissa kvällar vill Oskar verkligen gå och lägga sig. När vi frågar om han vill sova, går han till trappan och ställer sig och väntar vid grinden. När grinden öppnats, klättrar han uppför trappan och går in i sitt rum. När han lyfts ner i spjälsängen, lägger han sig på sidan (ibland med armen runt sin mjukishund) ... och sedan börjar han snarka.

- Zzzzzz ... Zzzzzz ...Zzzzzz...

På låtsas. Han är fortfarande vaken. Men han vet att när man sover ska det låta. Var har han lärt sig det?

Inatt vaknade han klockan 3. Jag bytte blöja på honom, eftersom den var f-u-l-l. Han ville inte tillbaka till sin säng så jag tog med honom in till vår säng. Jag hann knappt lägga ner honom, så började han:

- Zzzzz ... Zzzzz ... Zzzzz...

Det var rejäla timmerstockar och jag drog en suck av lättnad, eftersom jag trodde att han var på väg att somna om. Men det gjorde han inte. Efter en kvart tog jag med mig honom ner till soffan, där både han och jag somnade en stund senare och fick oss en timmes sömn.

Jag kan inte påstå att jag känner mig särskilt vaken idag.

2 kommentarer:

  1. Kanske har han lyssnat till sina föräldrar ? ;-)

    SvaraRadera
  2. Näää, men det kan jag väl aldrig tro... ;-)

    SvaraRadera