torsdag 25 augusti 2011

Hjärnan mår bra

Gustav har varit hemma från förskolan idag. När det var dags att klä påsig i morse, sade han att han hade ont i magen. Jag ställde mig skeptisk till det. Att han är förkyld råder det ingen tvekan om men ont i magen... Nej, det trodde jag inte på.

När jag gav honom en kram i samband med påklädningen, kände jag att han var lite varm. En snabb koll med örontermometern visade 37,5 grader. Han fick vara hemma. Han har varit hängig under dagen. Mest legat på soffan och tittat på En cellsam historia.

Ikväll, efter middagen och lagom till läggdags, piggnade han till. Han konstaterade:

- Mamma, nu mår min hjärna bra igen.

Det har kommit fler reflektioner kring kroppen under kvällen.

- Hjärnan finns i huvudet, här uppe, berättar Gustav och knackar sig på huvudet.

- Om jag springer, slår hjärtat. När jag står stilla, stannar hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar