söndag 29 januari 2012

Från 0 till 2

För en månad sedan ägde jag inte en kavaj. Nu har jag troligtvis två. Det känns som om det är en god idé att ha åtminstone två, om inte annat när det är dags för kemtvätt.

Igår gav jag mig iväg till Esprit på Nova. Det ska komma in en marinblå kavaj i samma modell som min svarta kavaj. Men den marinblåa varianten fanns inte inne än utan den kommer någon gång under februari månad.

I stället hittade jag en kavaj, som reades ut till halva priset. Den var snygg och den kommer att passa till mina två par byxor av jeansmodell. Nu återstår bara att se om butikens skräddare kan sy upp ärmarna på kavajen. Därav min brasklapp i början av det här inlägget, att jag troligtvis har två kavajer. Om det visar sig att det inte går att lägga upp ärmarna, hävs köpet av kavajen trots att den är på rea. Det tycker jag var riktigt hyggligt av butiken.

Jag gillar Esprit. Mitt första möte med den butiken var i januari 2000. Jag var ute och shoppade med S, som visade sig vara en helt fantastisk personal shopper utöver att hon är en underbar vän, och hon tog med mig till Esprit på Hansacompagniet i Malmö. Jag kom därifrån med två par riktigt snygga långbyxor.

Så när det var dags att ge sig ut och leta kavaj för att uppfylla nya jobbets klädkod, så var valet av butik lätt. Det blev mitt första Esprit-besök sedan den där gången år 2000. Jag saknade S som shopppingsällskap men lyckades ändå hitta en snygg kavaj ... och ett par snygga byxor.

Två lyckade besök på Esprit inom loppet av en månad. Jag tror inte att det kommer att gå 12 år till nästa besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar