måndag 17 augusti 2015

Höstlik sensommar

De senaste dagarna har det blåst riktigt friska vindar. Det är soligt och varmt, så vinden är en frisk fläkt, om än i starkast laget. Trädens löv prasslar på sensommarvis. Det är skillnad på hur löven låter, när vinden blåser genom lövverket på försommaren jämfört med hur det låter nu. I mina öron låter prasslet tröttare och mörkare nu. När jag tittar på marken, skulle jag kunna ledas att tro att vi redan är en bra bit in i hösten. Det ligger redan löv på marken.

Dagarna susar förbi. Starten på ett nytt läsår suger mycket energi samtidigt som det innehåller så mycket förväntan. Jag är inte nådigt trött i mössan på kvällarna. Något som piggar upp då, är att få en liten rapport från barnens pappa.

Gustav började andra klass idag och det hade gått bra. Oskar har fått tröja, strumpor och benskydd till fotbollsträningen. Mitt på dagen drog Oskar med sig pappa ut på en joggingtur. Det blev 1,2 km och enligt hans pappa hade han hållit "ett rasande tempo" nästan hela vägen. Det förvånar mig inte alls. Oskar kan verkligen springa och det ser så lätt ut när han gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar