måndag 10 augusti 2015

Sand i skorna

Första dagen på jobbet efter en lååååång sommarledighet. Återgången till jobb och vardag kan vara avsevärt mycket sämre! Dagen inleddes med en lätt frukost på stranden i Sandhammaren. Därefter följde 6-7 km vandring i grupper till Löderup strandbad. På vägen gjordes olika team building-övningar. Solsken och lagom varmt. Vid framkomst vid Löberöds strandbad tillagades lunch.

Det händer - ganska ofta! - att barnen kommer hem med vad som ser ut som halva sandlådan - speciellt när den ligger på min hallmatta! - i skorna. Jag brukar förundrat undra hur de kan gå omkring med sand i skorna. Är det inte obekvämt?

Nu vet jag svaret på den frågan. Det går alldeles utmärkt att gå med sand i skorna och inte märka av det överhuvudtaget. Jag har nämligen gjort det idag. Jag trodde inte mina ögon, när jag tog av mig skorna, när jag kom hem. Massor av sand! I skorna!!!

1 kommentar: