fredag 21 oktober 2016

Det är nästan så att...

... jag har saknat tre bokstäver under veckan som gått. Saknat är nog inte rätt ord men jag har undrat vart de har tagit vägen, varför de inte har kommit och hälsat på mig.

De senaste åren har det känts som om jag har fallit ner i ett bottenlöst svart hål under en vecka varje månad. Det är som om marken plötsligt löses upp under mina fötter och jag tumlar ner i den fruktansvärda känslan att vara totalt värdelös. Efter ett par dagar går det upp för mig att det är PMS och jag kan inte begripa hur jag kan bli så överraskad av detta varje månad.

Den gångna veckan borde jag, om allt varit som vanligt, ha befunnit mig i det där djupa, mörka hålet. I stället har jag varit på osedvanligt gott humör. Ovant men något att vara tacksam för.

2 kommentarer: