torsdag 13 oktober 2016

Jag är med...

... kjol.

De senaste tre åren har det inte funnits vare sig kjolar eller klänningar i min garderob. Åren dessförinnan kan det ha funnits något kvarglömt kjolexemplar. Kjol och klänning har aldrig varit klädesplagg jag har använt i någon större utsträckning.

Under andra halvan av 1990-talet hade jag två klänningar, som jag tyckte mycket om och använde under den varma delen av året. Jag började även att använda kjolar i större utsträckning. Det tog tvärslut i början av 2000-talet.

På senare tid har jag allt mer börjat fundera på och längta efter att klä mig i kjol och klänning igen. Tidigare i veckan hittade jag en kjol, som jag föll för, på ett postorderföretag. Jag beställde den och idag kom den ... och den var precis vad jag önskade.

Jag skulle beskriva den som en sommarkjol men kanske skulle jag kunna ha den även vintertid med (färglada) tights under. Vi får se. Till att börja med kommer jag att använda den hemma.

3 kommentarer: