fredag 30 juni 2017

Läsdagbok 2:a kvartalet 2017

April

  • Dying fall av Ellie Griffith
  • The woman in blue av Ellie Griffith
  • Ferry Tales : inte så förbanant tillrättalagt av Björn Ferry


Maj

  • Steve Jobs - en biografi av Walter Isaacson (orig. titel: Steve Jobs)
  • My autobiography av Alex Ferguson DNF
  • The Master Algorithm : How the quest for the ultimate learning machine will remake our world av Pedro Domingos


Juni

  • Den svarta hingsten av Walter Farley (orig. titel: The black stallion)
  • Fladdermusmannen av Jo Nesbö (orig. titel: Flaggermusmannen)
  • Kackerlackorna av Jo Nesbö (orig. titel: Kakerlakkene)


Både Ellie Griffith och Jo Nesbö är favoriter att läsa. Griffiths böcker måste jag se till att läsa i rätt ordning någongång. Det håller jag på med nu med Nesbös böcker. Jag tror inte att jag har läst vare sig Fladdermusmannen eller Kackerlackorna förut men väl varenda en från och med den tredje boken, Rödhake. Det är med skräckblandad förtjusning jag ger mig i kast med dem. Jag vet hur otäckt det blir så småningom i Harry Hole-serien.

The Mater Algorithm började bra och det är en mycket intressant bok. Men ungefär halvvägs begrep jag inte längre vad jag läste och då var det dags att avsluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar