söndag 17 december 2017

16 frågor till barnen - ett år senare

I oktober förra året ställde jag 16 frågor till barnen och idag gjorde jag om det:

1. Vad brukar mamma säga till dig?
Oskar: Att du älskar mig.
Gustav: Att jag är ett troll.

2. Vad gör mamma lycklig?
Oskar: Pussar.
Gustav: Att vara tillsammans med oss.

3. Vad gör mamma ledsen?
Oskar: Dumma frågor och sparkar och när man slåss.
Gustav: Jag vet faktiskt inte.

4. Hur får mamma dig att skratta?
Oskar: Kittlas.
Gustav: Roliga ansikten.

5. Hur var mamma som barn?
Oskar: Glad.
Gustav: Busig.

6. Hur gammal är mamma?
Oskar: Ingen aning.
Gustav: 47.

7. Hur lång är mamma?
Oskar: Fem.
Gustav: Jag är typ 145 och du ... är du typ 170?

8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
Oskar: Vara med Gustav och mig.
Gustav: Vara med Jörgen.

9. Vad är mamma bra på?
Oskar: Sticka.
Gustav: Blanda kort.

10. Vad är mamma inte så bra på?
Oskar: Datorn när den är dum.
Gustav: Jag vet inte.

11. Vad jobbar mamma med?
Oskar: Lärare.
Gustav: Du jobbar på en skola.

12. Vad är mammas favoritmat?
Oskar: Tacos
Gustav: Tacos.

13. Varför är du stolt över mamma?
Oskar: Jag älskar dig.
Gustav: Du är snäll.

14. Om mamma är en seriefigur, vem skulle hon vara då?
Oskar: Bendy.
Gustav: Jag kan inte så många seriefigurer och jag har glömt bort deras namn.

15. Vad gör du och mamma tillsammans?
Oskar: Kramas och stickar.
Gustav: Handlar, går promenader och åker hem till mormor.

16. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att åka?
Oskar: Stan.
Gustav: Jag har ingenting i huvudet.


Förra året trodde båda barnen att min favoritmat är köttbullar. I år tror de att det är tacos. Inget av det är rätt men jag tror faktiskt inte att jag själv skulle kunna besvara den frågan.

1 kommentar: